Wat is de beste behandeling tegen bedwantsen waarbij je zo min mogelijk je huis beschadigd?

Ik zoek een oplossing tegen een hardnekkige bedwansen plaag. Al maanden zijn we bezig, 5 keer zijn er verdelgers geweest (2 bedrijven) maar te vergeefs. Weet iemand wat de beste behandeling is (en wie die het best kan uitvoeren) om een eind te maken aan deze elende..?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
MasterSword
3 jaar geleden
https://geenbeestjesmeer.nl/bedwantsen-met-lavendel-bestrijden-kan-dat/
MasterSword
3 jaar geleden
En nog een ding:
Daalt de temperatuur onder 15°C, dan gaan de bedwantsen in een “winterslaap”, waarin zij zelfs langdurig vorsttemperaturen kunnen overleven.
( koele slaapkamer dan bijten ze je niet meer )
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Geeft een verdelgingsbedrijf geen garantie? Dat zou wel fijn zijn! En als ze in winterslaap gaan is dat prettig voor nu, maar heb je in het voorjaar weer hetzelfde probleem...

Antwoorden (2)

Ze kunnen niet goed tegen licht en lage temperaturen.
In de winter zet de raam open en zorg voor veel licht dan houden ze een winterslaap en ga dan juist goed schoonmaken stofzuigen muren afnemen beddegoed vervangen etc en zorg dat je geen plekje hoe klein dan ook overslaat
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Veel insecten, en bedwantsen in het bijzonder, zijn zeer gevoelig voor warmte. Bij contacttemperaturen tussen 48°C en 50°C, worden alle ontwikkelingsstadia uitgeroeid: de eitjes, de nimfen en de volwassen insecten.

Een stoombehandeling tegen bedwantsen werkt snel, efficiënt en precies, omdat de stoom alle moeilijk bereikbare plaatsen binnendringt. De stoom bereikt dus, met andere woorden, alle schuilplaatsen die anders nooit behandeld kunnen worden., tenzij met zeer dure en giftige chemicaliën.

Stoombehandelingen zijn dus een innovatieve en zeer efficiënte manier om bedwantsen te bestrijden. Als de stoom ongeveer 180°C is bij het verlaten van het toestel, kan worden gegarandeerd dat de ruimte behandeld wordt met ten minste 80°C.
fremar