Geuren boeketten anno 2010 minder dan zo'n 20 jaar geleden?

Een bos bloemen wordt ook wel een "ruikertje" genoemd. Maar tegenwoordig ruik je de bloemengeuren niet meer.
Vooral bij rozen valt dit op, er zijn prachtige rozen bij de bloemist.. maar zonder die heerlijke rozengeur.
Wordt er alleen nog maar op kleur gekweekt en niet op geur?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Klopt. De teelt heeft de nadruk op andere zaken dan geur gelegd: houdbaarheid, kleur, stevige stengel etc. De geuren zijn uit de ruikertjes verdwenen. Zo jammer!!

Geen twintig maar zo'n 50 jaar geleden, was het heel belangrijk, dat bloemen lekker geurden en nog steeds is het allereerste gebaar van iemand ,als hij/zij bloemen krijgt, het ruiken aan de gekregen bloemen. Rozen geurden, zover ik me kan herinneren ,altijd vroeger. Toen is men allerlei nieuwe vormen en kleuren gaan kweken en zijn ze de geur een beetje vergeten, er zijn nu heel veel soorten rozen die totaal naar niets ruiken. Men roept al jaren dat de geur weer moet terug komen, maar ik zie/ruik er nog niet zo veel van en dat is jammer.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100