Wordt ruitschade in een huurwoning vergoed door de verhuurder?

Mijn zoon woont in een duwo woning. Hij had folie tegen het raam geplakt tegen de warmte. Hierdoor is het raam gebarsten. Wordt deze schade vergoed door de verhuurder?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wonen
7.1K
ronron1212
3 jaar geleden
Hij zal het moeten melden bij de verhuurder en die kan het dan laten repareren.

Antwoorden (2)

Deze schade hoeft u niet zelf te betalen, want u bent niet de huiseigenaar. Wij adviseren u om direct contact op te nemen met de verhuurder van uw woning. Diegene zal de schade moeten laten repareren en vergoeden. Ter info: ruitschade valt altijd buiten de dekking van een inboedelverzekering. Ruiten vormen een onderdeel van een woning. Gaat u zelf een woning kopen? Bij Promovendum zijn ruiten standaard meeverzekerd op onze
ronron1212
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
De verhuurder de eigenaar van de woning. Als de verhuurder vindt dat jij verantwoordelijk bent dan kan hij misschien de schade verhalen dat is echter moeilijk te bewijzen.
Normaal wordt glasschade vergoed door de verhuurder. Alleen zijn hier wel degelijk uitzonderingen op.
In sommige huurcontracten staat dat de huurder een eigen glasverzekering moet afsluiten. Indien dit ook bij uw zoon is, wordt het een ander verhaal.
Maar het grootste probleem is de oorzaak van de breuk.
Deze breuk is heel waarschijnlijk ontstaan door ongeschikt folie op de ramen te plakken. Het gevolg is een thermische breuk.
Deze breuk wordt door de verzekering altijd herkend.
Stel dat de verhuurder inderdaad de schade moet herstellen, kan het in dit geval zo zijn dat de verhuurder de oorzaak bij uw zoon legt. In feite is dat ook zo.
Verder zijn er glasverzekeringen die thermische breuken sowieso niet vergoeden.
Kortom, hoe het verloopt, kan helaas niemand hier zeggen.
Succes!
Toegevoegd op 23 juni 2020 22:44: bron
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
erotisi
3 jaar geleden
Zou een aansprakelijkheidsverzekering nog uitkomst bieden. Immers de zoon heeft iets kapot gemaakt van een ander.