Mag verhuurder iemand voor de huuropzeggingsdatum mijn woning laten betrekken?

Mijn huuropzegging is per 1 juni bevestigd. Nou wil mijn verhuurder dat ik snel de sleutels in kom leveren. Ik heb het vermoeden dat ze dit willen zodat ze iemand voor 1 juni in mijn woning kunnen krijgen. Nou gun ik dat deze persoon uiteraard van harte maar vroeg ik mij toch af of dit wel mag. Wat als er schade ontstaat aan de woning? En is dit simpelweg rechtsgeldig?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als jij zelf al voor 1 juni bent verhuisd, kun je best een paar dagen eerder de sleutels inleveren. Maar zorg dan wel dat je op het moment dat je de sleutels inlevert, dat er op dat moment wordt gecontroleerd of jij de woning netjes hebt achtergelaten. Is dat het geval, dan tekenen jij en de verhuurder daarvoor een verklaring. Daarin worden ook de meterstanden van gas, water en elektriciteit genoteerd. Op dat moment is voor jou alles afgerond. Alles wat daarna gebeurt in de woning is niet meer jouw verantwoordelijkheid. Jij betaalt huur tot 1 juni dus heb je ook het recht om tot 1 juni de woning te blijven gebruiken. Wil en kun je de woning eerder leeg en schoon opleveren en wil de verhuurder dat ook, dan kun je vragen de laatste paar dagen van de maand de huur terug te betalen. Lijkt misschien om weinig te gaan, maar stel dat je 700 euro per maand betaalt dan gaat het toch om ruim 20 euro per dag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100