Waarom emigreren mensen?

Ik hoorde dat afgelopen jaar zo'n 72.000 nederlanders zijn geemigreerd. Zijn dit echt allemaal babyboomers die naar de zon gaan? zoveel? Of hebben mensen ook andere motieven?

4 jaar geleden
in: Wonen
2K
SentWierda
4 jaar geleden
Babyboomers die naar de zon gaan - dat zijn er maar weinigen. Zeer veel emigranten blijven zo dicht mogelijk bij Nederland. Daarom zijn de belangrijkste emigratielanden in volgorde van aantallen: Duitsland, België, Verenigd Koninkrijk en Frankrijk.
Dat Duitsland en Belgíë zo hoog scoren komt door economische redenen (werk) en studie (universiteit).
SanderHRLM
4 jaar geleden
Ah ok! Dank voor je antwoord. Ik las op latravia net ook dat onder deze emigranten ook heel veel remigranten zitten die dus weer teruggaan naar polen, turkije of marokko

Antwoorden (1)

Enerzijds migreren mensen om intrinsieke redenen: ze zijn avontuurlijk ingesteld en willen op zoek naar een betere kwaliteit van leven. Anderzijds zijn er externe factoren die voor die mensen 'de druppel' zijn.
Behalve vanwege de slechte mentaliteit (23 procent) willen toekomstige emigranten ook weg uit Nederland omdat ze meer rust en ruimte (24 procent) willen. De migrantencrisis is voor 13 procent een reden om het land te verlaten.
SimonV