Jij bent de enige die weet wat in het verleden is voorgevallen.
Als jij denkt dat poort6 zich onrechtmatig heeft gedragen, kun je juridische hulp inschakelen.
Zoals ik het lees, is de huurovereenkomst door beide partijen getekend.
Deze overeenkomst is zeker rechtmatig.
Alleen had er nog geen sleuteloverdracht plaatsgevonden en de zogenaamde oplevering van de woning (de staat van de woning bij overname).
Waarschijnlijk had je ook nog geen borg en/of huur betaald.
Ofwel, de huur was nog niet rond, ingegaan.
Omdat jij als woningzoekende waarschijnlijk niet open bent geweest over jezelf en jouw achtergrond tijdens het inschrijven bij de woningcorporatie en reactie op de betreffende woning, kan het zijn dat poort6 jou deze woning toch niet verhuurt. Ofwel, hadden ze jouw achtergrond geweten, was de woning nooit toegewezen aan jou.
Omdat ik jouw geschiedenis niet weet, vreest de corporatie misschien ook voor onrust in de woonomgeving en verstoring van de openbare orde.
Hierop heeft de woningcorporatie de huurovereenkomst vroegtijdig opgezegd, ofwel voordat het contract zou ingaan.
Nogmaals, ik weet jouw kansen niet. Vind jij de beslissing buiten proportie (kijk naar jouw belang en naar de woonomgeving), kun je juridische stappen ondernemen.
Wat betreft jouw belang; indien jij nu in de problemen zit (huisvesting) weegt zwaar. Stel dat je nog thuis woont, acht ik je kans veel kleiner.
Kortom, de rechter bepaalt.
(Geschillencommissie etc niet, omdat je nog geen officiële huurder bent).