Helpen gordijnen om stof tegen te gaan als je alleen luxa flex hebt?

In de zomer is het hier altijd heel warm (1 verdieping hoog) en een bijkomend iets is dat ik als ik stofzuig en met een doekje overal langsga dat er na een week of misschien zelfs een paar dagen al weer volop stof ligt.

De zon schijnt ook makkelijk door de ramen hier overdag, omdat ik alleen luxa flex heb. Helpen gordijnen daartegen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Na een week of een paar dagen ???? Dan heb je het goed voor elkaar ! Bij mij ligt er volgens mij alweer stof als ik goed en wel klaar ben. De strijd tegen stof is volgens mij een eeuwige. Het grote verschil is met warm weer - althans als de zon schijnt- dan ZIE je al dat stof ook zo vreselijk goed. Gordijnen zijn al stoffig van zichzelf en laten ook stof los door slijtage enzo, dus in principe heb je mét gordijnen meer stof dan zonder. maar als je ze dicht hebt, zie je het stof niet meer zo, dat dan weer wel. Tegen stof is geen kruid gewassen. Met leren bekleding, zeil op de vloer, luxaflex voor de ramen en dagelijks stofzuigen en dweilen beperk je het tot een minimum, maar weg krijg je het NOOIT. Never. Het komt voor het overgrote deel trouwens van jezelf af.

Lucht en licht helpen juist tegen stof, hoewel je het in het donker niet ziet, is het er wel. Vooral omdat licht en verse lucht tegen beestjes zoals de huisstofmijt helpen. En die maken van o.a. huidschilfers weer stof. Dus gordijnen zorgen voor meer stof, maar alleen als je ze overdag dicht zou houden. Een luchtreiniger helpt misschien wel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100