Op welke manier zorg je het beste ervoor dat er geen water meer onze garage binnenloopt?

We hebben huis gekocht met een dubbele garage naar beneden. Regelmatig kunnen de rioleringen in onze straat het water niet aan , met als gevolg dat dan het water van de straat via onze grote oprit naar beneden onze garage inloopt met alle gevolgen van dien. Ook langs de zijkant hebben we last van water aan één deur. ( garagedeur ). Hoe kunnen we op een zeer snelle, gemakkelijke manier ervoor zorgen dat alles niet weer onderloopt ? Welke systemen zijn echt goed ? Bestaat er iets automatisch ? Graag jullie idee ? mvg

4 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
MasterSword
4 jaar geleden
Water gaat altijd naar het laagste punt, maar het probleem is dat iedereen ook tuinen verhard.
En bij veel regen kan het riool het ook al niet meer aan. er moeten meer opties komen dat het water de grond in gaat. ( of waterdoorlatende tegels of stenen ) Dan kan het overige water dat de garage inloopt makkelijk weg gepompt worden.
( als het meeste water de grond in kan. )
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja kan ter hoogte van je garagepoort in de grond een sleuf maken om het water dat naar beneden loopt op te vangen. Maak de sleuf ongeveer 10-15 cm breed en 15-20 diep. Dit over de ganse breedte. Maak het zo dat je er een lange smalle metalen rooster kan opleggen. De sleuf moet je dan verbinden aan een reservoir in de grond - ergens in de hoek van je garage.- in dat reservoir plaats je een pomp om het water weg te pompen. Naar waar je het water pomp moet je zelf effe bekijken wat de mogelijkheden zijn in en rond jou garage.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Herkenbaar.
Wij wonen op het laagste punt van een heuvel. Als het flink regende stond zelfs de straat letterlijk blank, doordat het riool, putten het hemelwater niet verwerkt kreeg.
De gemeente! heeft dit netjes opgelost door pompen te plaatsen. Gaat al jaren goed.

Antwoorden (1)

Zorg dat je een afwatergoot in je oprit maakt die het overtollige water afvoert en eventueel een pomp om het ergens anders naartoe weg te pompen.