nu ik als single vrouw zelf het gras moet maaien :-s vraag ik me af; wat voor benzine moet er in een benzinemaaier??

... het is al een oud ding en kan het nergens op lezen, geen gebruiksaanwijzing.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag hoor :D. Ik zou het niet weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hihi, goede vraag dit. Ik zou het ook niet weten, ik zou gokken op Euro 95 maar meer omdat ik heb gehoord dat je daar bijna nooit de mist in kunt gaan, maar luister echt niet naar mij...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je ook een buurman om raad vragen? wat de één niet weet, weet de ander.

Het beste antwoord

Als er op de motor een oliedop zit ,dus naats de benzinetank nog een dop waar je olie kunt vullen dan gebruikt je motor euro loodvrij 95 (briggs en stratton honda etc )deze hebben ook een peilstok waar je kunt aflezen hoeveel olie er nog inzit, zonder deze dop en peilstok zou het een tweetaktmotor moeten zijn en daar moet mengsmering in. (sachs) deze zijn luidruchtiger en stinken veel meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thnx voor de uitleg :)

Andere antwoorden (3)

grasmaaiers lopen zo goed als altijd op euro 95 ongelood.
dan zal er wel een klein olie tankje bij moeten zitten, en anders zou je bij de pomp om brommix kunnen vragen daar zit olie doorheen gemengt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste grasmaaiers hebben gewoon een viertaktmotor. Daar kan gewoon loodvrije benzine in. Euro 95 is meestel goed genoeg, maar wil je het zekere voor het onzekere nemen dan is super 98 beter. Da's bij auto's net zo.

Echter, heel soms zie je nog grasmaaiers met een tweetaktmotor (bromfietsmotor) en daarin zul je mengsmering moeten doen. Da's gewone benzine met wat bijgemengde olie, om moter, de zuigers en de krukas te koelen en te smeren. Die werkt niet op gewone benzine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de uitlaat op de cilinderkop zit is het een viertakt ( gewone benzine) zit de uitlaat op de cilinder dan is het een tweetakt ( meng smering ) Meeste motormaaiers zijn viertakt !!!