Mijn bezoekersaantal loopt terug in plaats van op, hoe kan dat? Ik heb Google analytics aan mijn website gekoppeld.

Mijn bezoekersaantallen lopen per dag terug in plaats van op.Ik begrijp er helemaal niets van.
Bijv. maandag 581, dinsdag 565, woensdag 540. En dan gaat het om het totale aantal bezoekers. Hoe kan dit toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (4)

Kan tal van redenen hebben. Misschien is je website wel niet interessant genoeg, om vaste bezoekers te genereren. Als dan de instroom van nieuwe bezoekers niet groot is, dan zal het bezoekersaantal teruglopen.

Hoe is je site terug te vinden bij de verschillende zoekmachines? Meestal is het probleem dat de site niet hoog genoeg naar boven komt, als mensen zoeken naar bepaalde onderwerpen. Probeer dus allereerst je zite beter te verkopen bij de zoekmachines.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
De bezoekersgegevens in uw Analytics-account kunnen gemakkelijk verkeerd worden geïnterpreteerd door de verschillende termen die in de rapporten worden gebruikt. Hieronder vindt u meer informatie over de termen die de meeste problemen opleveren.

Klikken versus bezoeken
Bezoeken versus bezoekers versus unieke bezoekers
Paginaweergaves versus unieke paginaweergaves
Klikken versus bezoeken

Er is een belangrijk verschil tussen klikken (zoals in de rapporten van uw AdWords-campagnes) en bezoeken (in de rapporten Zoekmachines en Bezoekers). De kolom met klikken in uw rapporten geeft aan hoe vaak er op uw advertenties is geklikt door bezoekers, terwijl het aantal bezoeken aangeeft hoeveel unieke sessies er zijn gestart door uw bezoekers. Er zijn verschillende redenen waarom deze getallen wellicht niet overeenkomen:

Een bezoeker kan meerdere keren op uw advertentie klikken. Wanneer iemand meerdere keren in dezelfde sessie op een advertentie klikt, registreert AdWords meerdere klikken, terwijl Analytics de verschillende paginaweergaves als één bezoek ziet. Dit is heel gebruikelijk gedrag voor bezoekers die producten aan het vergelijken zijn.

Een gebruiker klikt bijvoorbeeld op een advertentie en keert later tijdens een andere sessie rechtstreeks terug naar de site via een bladwijzer. De verwijzingsinformatie van het oorspronkelijke bezoek wordt in dit geval bewaard, zodat die ene klik staat voor meerdere bezoeken.
Een bezoeker kan op uw advertentie klikken, maar de pagina niet volledig laten laden, omdat hij naar een andere pagina gaat of in de browser op de knop Stoppen drukt. In dat geval kan de conversiecode van Analytics niet worden uitgevoerd en worden er geen conversiegegevens naar de Google-servers verzonden. AdWords registreert echter wel een klik.
Ongeldige klikken worden door Google AdWords automatisch uit uw rapporten gefilterd om te zorgen dat het factureren nauwkeurig verloopt. In Analytics worden deze klikken echter gerapporteerd als bezoeken aan uw website om de verkeersgegevens volledig weer te geven.
Bezoeken versus bezoekers versus unieke bezoekers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Ik lees in de vraag helemaal niets over Adwords.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Netjes!
rose
13 jaar geleden
Maar zet in ieder geval je bron erbij...
Nog even ter toevoeging, vergeet niet dat bij mooi weer minder mensen achter de pc zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan beter bezoekersaantallen vergelijken per dag van de week. al naar gelang de inhoud van je website zullen bepaalde dagen populairder zijn. met mooi weer hebben alle sites minder bezoekers.