Waar moet je op letten als je een krachtige douchestraal wilt hebben?

Wij moeten een nieuwe douchekop kopen (oude lekt). We willen graag een lekker krachtige waterstraal. Waar moet je dan op letten? Aantal liters per minuut? Aantal gaatjes? Diameter douchekop? (We hebben een cv-ketel van categorie 5.)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wonen
2.8K
paulus811
5 jaar geleden
In veel doucheslangen of douchekoppen zit een waterbesparend filter. Dat kun je er met een schroevendraaier makkelijk uitwippen waardoor de straal krachtiger wordt. Daarnaast kun je een cv ketel vaak instellen hoeveel water deze moet leveren, vraag eens aan een monteur hoe het bij jullie installatie is ingeregeld.

Antwoorden (2)

Ik heb een douchekop met drie standen. Je schakelt hem simpel om terwijl de onder de douche staat. Vraag daar eens naar bij een bad-shop.
Ivana
5 jaar geleden
De warmwaterproductie van je cv-ketel moet toereikend zijn.
Indien je een fijne douchekop wilt, kun je een regendouche overwegen. De kop is dan inderdaad groter en heeft meer gaatjes. Indien je zo'n kop te groot vindt, kun je altijd een kleiner exemplaar aanschaffen met minder gaatjes.
Je geeft zelf al het antwoord. Jouw cv-ketel moet inderdaad het vermogen hebben om een aantal liter per minuut te kunnen behalen. Dit kun je zelf makkelijk testen onder een stromende kraan. Aan de hand van het resultaat kun je dan de geschikte keuze maken.
Hier een link met duidelijke uitleg:
Een cw 5 ketel heeft een behoorlijk vermogen.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://warmland.nl/kennisbank/welke-cv-ketel-voor-een-regendouche/&ved=2ahUKEwjwv9nd4dffAhVMJlAKHdzLDokQFjADegQIBxAB&usg=AOvVaw1K3Pzht8K4TLnnH4xgwM5v
De stromende kraan moet je natuurlijk wel testen met water op de juiste temperatuur. Als je doucht, wil je ook geen onverwachte koude douche.
Toegevoegd op 05 januari 2019 23:16: tekst