Is dit paard wel gelukkig of moet ik hier wat aan doen?

Elke ochtend en middag rijd ik langs een weiland in mijn dorp waar een paard staat op een klein stukje land (echt rennen kan hij er niet). Hij staat hier alleen.. en elke ochtend en middag zie ik hem in het zelfde hoekje staan of liggen.

Nou weet ik niet veel van paarden af.. maar het ziet er vrij zielig uit.

Is dit normaal /toeval of zou ik hier wat mee moeten doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Een paard is een kuddedier. Alleen is ie dus per definitie zielig. Je zou de Algemene Inspectiedienst kunnen bellen. Meldkamer AID Tel.: 045-5466230 (24 uur/dag)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is dat anoniem? Ik schat dat hij qua ruimte 15 bij 10 meter ruimte heeft. Wel genoeg water en voedsel volgens mij. En ook staat het stuk wel vol met gras. Maar hij staat inderdaad alleen.. maar misschien is daar wel een reden voor. . ik wil niet als de zeurende dorpsgenoot overkomen, als er een goede reden voor ozu zijn dat dat paard alleen staat..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op www.aid.nl kan je een klacht melden. Velden voor persoonsgegevens zijn niet verplicht in te vullen.

Andere antwoorden (4)

Klinkt inderdaad nogal zielig, maar je noemt het een weiland dus waarschijnlijk valt het wel mee.

Heeft ie wel water en gras (dus geen modder waar hij de hele dag in moet staan)
Je kan altijd een paar foto's maken en naar iemand toe gaan die er wat meer verstand van heeft. (of hier een foto plaatsen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het stuk(je) grond waar hij op staat is onderdeel van een groter weiland. maar dit stuk is afgezet en hier staat hij al een paar dagen op.. daarvoor weet ik niet. want ik heb er daarvoor niet opgelet eigenlijk. Maar ik zal eens kijken vanavond of ik wat foto's kan maken.
Dierenbescherming kontakteren, er zijn teveel gevallen van verwaarloosde dieren die links en rechts verlaten op een weide staan te verkommeren zonder water of eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het wel doen, want ik was een keer op de vogeltjes markt in België met mijn moeder en toen kwamen wij een dierenzaak binnen met een paar kattjes die in een stinkende vieze kooi zaten. De katten zelf zagen er ook niet goed uit. Toen heeft mijn moeder de dierenbescherming gemaild en die zou er naar gaan kijken en voor de rest weet ik het niet. Het gaat eigenlijk heel makkelijk. Als je gewoon belt of maild gaan ze misschien iets ondernemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, Ik heb wel iets verstand van paarden.

*Een paard is een kuddedier, dus elk paard wat alleen staat is in principe ongelukkig.

*Als de eigenaar het paard elkedag, rond een uur of 12 rijdt dan zie jij het dus nooit.

*Je kunt de dierenbescherming bellen, ze doen er niet veel aan maar ze schrijven de melding wel op.

* Kijk eens of er elkedag genoeg (20L) vers water is

* Eigenlijk heeft een paard ook een schuilplaats nodig. Zowel voor de zon als de regen.

Maak er eens een foto van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dierenbescherming kan alleen iets dan als niet aan de minimale eisen wordt voldaan. Wat die eisen precies zijn weet ik niet, maar ze zijn niet streng genoeg.