Wat is het voordeel van tegels die eruit zien als planken?

Ik was laatst bij de doe het zelver. Omdat ik naar planken zoek. Nu dacht ik dat ik mooie planken zag, maar het waren tegels. Wat is daar nu het voordeel van? Om tegels te maken die eruit zien als planken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Mijn dochter heeft zo'n vloer in haar badkamer. Het ziet er warmer uit dan tegels op de vloer, maar voor het schoonmaken en de levensduur zijn tegels beter. Dus op zo'n manier heb je twee in één. Bovendien is het wel eens leuk om af te stappen van oude stijlen en een nieuw gezicht te geven aan een ruimte in je huis. Misschien is het tijdelijk, misschien voor langere tijd. Mode is ook hier een sleutelwoord.

Tegels zijn vooral bedoeld voor vloerverwarming. Aangezien echt hout nogal de neiging heeft te gaan 'werken', dus uitzetten bij warmte en krimpen bij kou, kan je in dat geval beter kiezen voor keramiek, dus tegels. Ze houden de warmte beter vast. En de fabrikant kan er een niet van echt te onderscheiden houtprint op maken, voor degenen die toch een hout look willen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100