Wat is het voordeel van tegels die eruit zien als planken?

Ik was laatst bij de doe het zelver. Omdat ik naar planken zoek. Nu dacht ik dat ik mooie planken zag, maar het waren tegels. Wat is daar nu het voordeel van? Om tegels te maken die eruit zien als planken?

5 jaar geleden
in: Wonen
1.3K
Amadea
5 jaar geleden
Een planken vloer ziet er gezellig uit. Door tegels met die opdruk te maken kan je genieten van die gezelligheid zonder de last van het onderhoud dat hout nodig heeft.
Inekez1
5 jaar geleden
Ze kunnen op de vloer, maar ook tegen de wand als lambrisering of als spatwand achter het aanrecht of kookplaat. Staat leuk en is goed schoon te maken. Op de vloer in de woonkamer ook het gemak van schoonmaken en geen onderhoud en slijtage, maar dan wel combineren met vloerverwarming. De natuurlijke warmte van echt hout ben je wel kwijt met dit product.

Antwoorden (2)

Mijn dochter heeft zo'n vloer in haar badkamer. Het ziet er warmer uit dan tegels op de vloer, maar voor het schoonmaken en de levensduur zijn tegels beter. Dus op zo'n manier heb je twee in één. Bovendien is het wel eens leuk om af te stappen van oude stijlen en een nieuw gezicht te geven aan een ruimte in je huis. Misschien is het tijdelijk, misschien voor langere tijd. Mode is ook hier een sleutelwoord.
Ivana
5 jaar geleden
Tegels zijn vooral bedoeld voor vloerverwarming. Aangezien echt hout nogal de neiging heeft te gaan 'werken', dus uitzetten bij warmte en krimpen bij kou, kan je in dat geval beter kiezen voor keramiek, dus tegels. Ze houden de warmte beter vast. En de fabrikant kan er een niet van echt te onderscheiden houtprint op maken, voor degenen die toch een hout look willen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Inekez1
5 jaar geleden
Hout werkt onder invloed van vocht en droogte, niet als gevolg van warmte en kou. Als het warm en droog is, zal het hout krimpen en niet 'uitzetten bij warmte'. Tegels houden de warmte niet beter vast, ze geven de warmte beter door omdat ze die juist niet vasthouden. Hout isoleert, geeft de warmte minder goed door en is om die reden minder geschikt voor vloerverwarming.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ah! Weer wat geleerd...
LeonardN
5 jaar geleden
"Tegels zijn vooral bedoeld voor vloerverwarming."
Dat is een interessante claim, aangezien er al veel langer tegels zijn dan er vloerverwarming is naar mijn weten. Er is overigens wel enige vervorming door warm en kou van hout, maar het is idd voornamelijk nat en droog. Zelfs houtenvloerverkopers melden dit:
Wanneer je de keuze wilt maken voor een vloerverwarming met een houtenvloer dan is dit de ideale combinatie. De reden dat veel mensen twijfelen is, omdat hout een natuurproduct is en van nature reageert hout op vocht- en temperatuurverschillen. Dit wil zeggen dat het dan kan krimpen of kan uitzetten. Dit is ook een van de redenen dat veel mensen kiezen voor de verwarming met radiatoren. Dan kun je de kamer in korte tijd warm krijgen. Maar je hebt dan wel een flinke temperatuurschommeling, het kan dan ineens warm zijn...... https://www.vloerenverwarming.nl/vloerverwarming-houtenvloer/