Ik heb een oude donzen dekbed. Waar kan ik het inleveren zodat het dons kan worden hergebruikt?

Omgeving gilze-rijen. Het is een oud 2 persoons slaapzak met echt dons.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wonen
3K
TurfGraver
5 jaar geleden
Hier.
https://www.gilzerijen.nl/milieustraat.html
Hoe het hergebruikt wordt?

Antwoorden (1)

Je kunt het in de dichtstbijzijnde textielcontainer inleveren.
Het dons van kussens en dekbedden kan dan worden hergebruikt in de vulling van nieuwe dekbedden.
___________
Locaties textielcontainers

Gilze
Steenakkerplein
Raadhuisstraat - parkeerplaats EMTÉ
Vreugdendaal - parkeerplaats Jumbo

Rijen
Mangrovelaan - parkeerplaats Boerenbond
Raadhuisplein - Schoutstraat
Parallelweg 36 - Milieustraat
Julianastraat - Saksen Weimarstraat
Hoeksestraat
Toegevoegd op 04 november 2018 10:50: bron
SimonV
5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
Er zou volgens een "vulselbesluit" alleen nieuwe dons in nieuwe dekbedden gebruikt mogen worden.
Kan echter nergens deze "vulselbesluit" weer vinden.
SimonV
5 jaar geleden
Had ik ook naar zitten zoeken. ;-) Volgens mij is dit Vulselbesluit vervallen.
Gemeenten zouden anders niet mogen zeggen dat het dons hergebruikt wordt.
Een donzen dekbed van Klasse 2 mag hergebruikt dons bevatten.
https://www.donzendekbed.nl/dons-soorten.html