Wij overwegen installatie van zonnepanelen op het dak van ons huis. Heeft iemand van jullie al (positieve) ervaring met dit soort panelen?

En moeten we nog ergens speciaal op letten voordat we het laten doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

ik heb er geen ervaring mee maar ik weet wel dat je even goed moet opletten want er schijnt een subsidie te zijn voor mensen die overwegen om deze te plaatsen,vraag het voor de zekerheid even na.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, klopt, had ik ook al eens gehoord. Bedankt.
ik heb ook met de gedachte gespeeld om ze te laten leggen
je hebt er heel veel nodig om je eigen energie op te wekken en ze zijn vrij duur

ze zeiden tegen mij dat ze een goede levensduur hebben van 10 jaar {daarna wordt de productie minder heeft de fabrikant / leverancier mij verteld}

ik ben aan het rekenen gegaan en ik heb de aanschaf kosten geteld ,mijn verbruik, en daarop een berekening gemaakt over die 10 jaar

ik was goedkoper uit om gewoon stroom van energie direct af te nemen dan om panelen te leggen

want het zijn niet alleen de panelen maar er komt nog een behoorlijke installatie in huis bij ook

dus om een lang verhaal kort te maken tel eerst uit of het rendabel is om ze te nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan volgens mij het beste nog een tijdje wachten met dit soort alternatieve manieren van het opwekken van stroom. Er worden nog altijd ontdekkingen gedaan waardoor de zonnepanelen goedkoper te maken zijn en ook langer houdbaar zijn.