Is dit asbest?

Ik kwam achter een verwarming op zolder deze plaat tegen. Door de vezelachtige textuur op de buitenzijde legde ik in eerste instantie de link met asbest.
Het lijkt echter ook gewoon doodnormaal betengeld behang te kunnen zijn, het is papierachtig materiaal met daarachter een met touw gevlochten wandje.

Alvast veel dank voor jullie reacties

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als jij een huurhuis hebt : vraag het dan eerst de woningbouw vereniging.

Antwoorden (1)

Asbestvezels zijn onbrandbaar: vezels die blijven gloeien in een vlam zijn wellicht asbestvezels.
fremar
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als ik er een vlam bij houd verbrandt het materiaal en valt het verkoold uit elkaar
fremar
6 jaar geleden
Dan is het geen asbest.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ als de vezels verbranden is het zeker geen asbest.