kan ik een aansteker inruilen voor een gasfles?

serieuze vraag.... ik ben altijd mijn aanstekers kwijt en vergeet vaak tijdig nieuwe te kopen. nou is een aansteker niet meer dan een mini gas containertje. als ik nou een gasfles naast me bed zet van een kilo of 20 raak ik die nooit meer kwijt en gaat hij een tijdje mee.

maar is dit gevaarlijk en zou het gas sneller kunner vervliegen dan dat ik het opmaak? en wat te gebruiken ipv het vuursteentje?

Toegevoegd na 13 minuten:
ter verduidelijking, de gasfles is niet bedoelt om de aansteker bij te vullen maar is de aansteker. alleen dan wat groter dus.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rook je dan in bed?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook, het eerste wat ik doe als ik wakker word is roken, en daarna doe ik me ogen open.

Het beste antwoord

Niet doen. Gas hoort niet in huis.
Als je een aansteker op je slaapkamer wilt, bouw dan fijn een 12v-stopcontactje in de muur met zo'n aansteker als ook in je auto zit. Raak je ook niet kwijt.

Toegevoegd na 14 minuten:
...of als je pc nog een 5.25"-inbouwruimte heeft is een bekerhouder met aansteker ook een optie :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toffe ideeen! Plus

Andere antwoorden (5)

Waarom zo moeilijk doen? Je koopt gewoon bij de cigarettenshop een busje gas voor aanstekers. Zorg wel dat je geen weggooier hebt en neem een aansteker die je kunt vullen. Die busjes zijn handzaam ( passen in een laatje ofzo)en in de deksel zitten verschillend vuldopjes die je kunt passen in de opening van je aansteker. Er zit er altijd wel één bij die precies in het gaatje past. Hoe wil je trouwens met zo`n grote fles je aansteker vullen? Afgezien van de ruimte die hij inneemt en het gevaar vind ik het meer een grap dan een serieuze vraag.:P
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet vullen maar de gasfles als aansteker gebruiken.
amc
13 jaar geleden
Rook je dan alleen in bed of sjouw je hem overal mee?
amc
13 jaar geleden
Bedenk wel dat het vragen is om moeilijkheden. Gas is onvoorspelbaar en levensgevaarlijk. Als er brand uitbreekt (het mildste dat kan gebeuren want bij een explosie breken alle ramen in de buurt) dan is er geen verzekering die dat dekt, want het is gewoon verboden een gasfles in huis te hebben.
Er zijn aanstekers die je gewoon met een klein gasbusje kan vullen, ik heb er een in mijn schuur staan, het is nog geen minuut werk.
Een grote gasfles naast je bed zetten is leuk als je van je buren af wilt en graag een ander huis wilt hebben, want met een klap ben je er van af!
Is trouwens verboden, met oog op explosiegevaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat moet je doen! Er zit zo te zien geen drukverlager op de fles, dan krijg je een vlam van een paar meter. De beste manier om te stoppen met roken. Maar je huis gaat dan wel weer even roken...
AWM
13 jaar geleden
Nee dat kun je niet dat is toch veel te gevaarlijk.
Waarom koop je niet een stuk of 10 van die gasaanstekers die je ook kunt gebruiken om de BB en kaarsen aan te steken, lijkt me veel veiliger en die vind je gemakkelijk terug.

Brabantia gasaansteker piezo
Eenvoudig te bedienen met handige piëzo-ontsteking en alle modellen hebben een extra lange vlambuis om ook op moeilijk bereikbare plaatsen gaspitten, zoals bijvoorbeeld de waakvlam van een geiser, veilig aan te steken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zegt dat je ze altijd kwijt raakt... koop een mooie zippo. die is duur en kan erg persoonlijk zijn/worden. deze zal je niet zo snel kwijt raken