Wat is het verschil tussen laminaat en PVC?

Ik ben op zoek naar een nieuwe vloer maar hoor zoveel verschillende verhalen. Wat is jullie ervaring en wat is jullie advies?
Ik zit hier te kijken maar snap er niks van, klik-pvc, klik-laminaat, plak pvc??
https://www.tapijtenlaminaatdirect.nl/vloeren

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
ronron1212
6 jaar geleden
PVC is wat het woord zegt.Prima sterke vloer. Laminaat is een soort hout of echt hout ligt erg aan de prijs. Klik wil zeggen dat het aan elkaar wordt geklikt en dus los ligt. geeft geen enkel probleem als het goed gedaan wordt. Lijmen lijkt me duidelijk. Maar ga eens naar een goede winkel en bekijk alles eens goed
fremar
6 jaar geleden
https://vloerenraamdecor.nl/pvc-of-laminaat
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Met kinderen en huisdieren is pvc een heerlijkheid. Je krijgt geen vlekken als ze een ongelukje hebben en vloeistof trekt niet in je vloer

Antwoorden (1)

Prijs
Niet onbelangrijk dus laten we hier maar gelijk mee beginnen. De prijzen van laminaat variëren van ongeveer 5 euro tot 40 euro per vierkante meter. PVC vloeren zijn in de regel iets duurder en beginnen vanaf een euro of 10 per vierkante meter tot circa 45 euro per vierkante meter.

Onderhoud
Zowel laminaat als PVC is onderhoudsvriendelijk en beide zijn gemakkelijk schoon te maken met een stofzuiger of dweil. Een laminaat vloer is gevoeliger voor water en kan als een plas water te lang blijft liggen gaan bobbelen.

Materiaal
Pvc staat voor ‘Polyvinylchloride’ en lijkt erg op zeil. Het is ook dun en soepel. Groot verschil is echter dat zeil wordt verkocht in lange banen op een rol en Pvc vloeren in het algemeen in stroken worden geleverd. Laminaat bestaat uit een aantal samengeperste lagen zoals kunstof en hdf waarvan alleen de bovenste laag bedrukt is met een motief. Ook laminaat koop je in stroken / planken. De pvc stroken hebben een dunnere dikte dan de laminaat stroken.

Geluidsoverlast
Een laminaat vloer wordt in het algemeen zwevend (niet verlijmd aan de ondergrond) gelegd. De ruimte tussen de ondergrond en de vloer kan voor geluidsoverlast zorgen. Een Klik pvc vloer wordt ook zwevend gelegd maar zorgt in de regel voor minder geluidsoverlast dan laminaat. Een zelfklevende pvc vloer wordt direct op de ondergrond geplaatst en er is geen ruimte tussen de vloer en de ondergrond. Er is hierdoor vrijwel geen extra geluidoverlast als u over de vloer loopt. Bij zowel een laminaat vloer als een pvc vloer kan een goede ondervloer de geluidsoverlast verder verlagen.
fremar
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
De prijzen zijn wel hoger die kunnen wel op lopen voor zeer goede kwaliteit tot 80 euro en meer