Is er een kraan die naar de boiler gaat?

Mijn boiler is aan het lekken en nu vraag ik me af, hoe krijgt de boiler water?! kan ik deze afsluiten? na elk uur kan ik namelijk een emmertje weg dragen naar de gootsteen, dat wordt anders dus wakker blijven :$ Want ze konden geen monteur meer sturen...

Toegevoegd na 3 minuten:
krijg het niet voor elkaar een bijlage mee te sturen maar zo ziet mijn situatie eruit qua leidingen.
https://image.prntscr.com/image/HHFrFqPCTa_n5HsV_Unb0w.png

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
11K

Het beste antwoord

Zie je die groene kraan/dop?
Daar niet aankomen, maar ernaast zit een zwarte kraan/dop, die kan je dicht draaien. Daarna een warmte kraan even open zetten. Ook zou ik de stekker van de boiler eruit halen als dat kan.

Je kan altijd de hoofdkraan dicht doen, dan heb je nergens meer water.
Dus eventueel een pannetje vullen en een flesje om nog wat te kunnen drinken of je handen te wassen. Ook kan je nog één keer doortrekken.

Toegevoegd na 8 minuten:
*Daarna een warme kraan even open zetten.
Daarmee haal je de druk van de boiler.

Als je pech hebt blijft het lekken omdat de boiler vol is.
Dan mag je ook aan de groene kraan/dop draaien, dan loopt de boiler leeg, maar dat kan redelijk plotseling gaan, dus emmer erbij en extra handdoek op de grond.
(dit laatste heeft geen zin als de warme kraan blijft lopen, dan is de afsluitkraan ook lek)

Toegevoegd na 14 minuten:
NB: het water dat eruit komt kan heet zijn!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
waar zit de hoofdkraan :$
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De zwarte dop heeft trouwens een scheur waardoor die dus niet meer werkt... je zou toch denken als je als huurder in een woning trekt dat dit gecontroleerd wordt door je verhuurder? (sociale huurwoning)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De hoofdkraan zit bij de watermeter.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De hoofdkraan staat dus niet op deze foto. Alles gaat een keer kapot, zelfs een nieuwe kan na een dag gaan lekken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
welke van de 3 moet ik omdraaien? https://image.prntscr.com/image/HF1dI3LIRcGjw72dVS2ZvQ.png (kan geen bijlage in een reactie meesturen helaas)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Jouw kraan is de "gewone" kraan aan de rechter kant.
Die mag je dicht draaien. Die kleine zwarte kraantjes zijn om de leiding leeg te laten lopen. Deze dicht laten. De grote draaiknop aan de linkerkant is van het waterbedrijf, deze kan je eventueel ook gebruiken als jouw kraan niet werkt of gaat lekken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb de grote draaiknop maar dicht gedraaid, water is gestopt dus ik vind het prima ;) beetje apart dat de gene van de boiler mij dit niet adviseerde toen ik vroeg en hoe moet ik dan gaan slapen. ja zet er maar een emmer onder (niet wetende dat die in een uur vol zou zitten...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erg goed geholpen en heb nu zelf ook weer wat meer kennis :D
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Slaap lekker. Oja: het is volgens mij geen boiler, maar een combi-ketel aan alle leidingen te zien. Laat de stekker er daarom maar inzitten anders doet de verwarming het ook niet meer.
Inekez1
6 jaar geleden
+ Ook voor de adviezen van Jackd in de reacties.