hoe schrijf je tiny house?

Ik vroeg me af hoe je tiny house schrijft. is het met een hoofdletter: Tiny House. of kleine letters? is het: het tiny house of de tiny house? ik zie nergens een goed antwoord :(

Weet jij het antwoord?

/2500

'Tiny House' geldt als een begrip in Amerika. Volgens de regels van de Engelse grammatica worden namen van gebouwen, straten en parken altijd met een hoofdletter geschreven 'Central Park', 'Trump Tower', 'Wall Street' enz...... Zo is bijv. de "Tiny House movement' ontstaan, een beweging onder mensen die huisjes op trailers gingen bouwen, om zo de wetgeving te omzeilen die minimale eisen stelde aan de afmetingen van de huizen die gebouwd werden. Wordt een huis bedoelt dat onder dit begrip valt, dan worden hoofdletters gebruikt. Wordt er alleen een klein huisje bedoelt waarbij 'klein' meer als bijvoeglijk nmw. gezien wordt, dan wordt het met kleine letters geschreven.... 'They live in a lovely tiny house in the middle of nowhere'.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100