Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn Wisteria wilde dit jaar voor de 6e keer niet bloeien. Wat doe ik niet goed?

Deze "blauwe regen" heb ik al minimaal 6 jaar, maar hij wil maar niet bloeien. Van internet allerlei snoeitechnieken en maatregelen toegepast, maar hij blijft alleen maar groen. Is er nog iets anders wat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
848
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eruit gooien en een goed zichtbaar bloeiende erin. Ik heb precies dezelfde ervaring gehad. Waardeloos!
Ivana
8 jaar geleden
http://www.trouw.nl/tr/nl/4932/Tuinrubriek/article/detail/1103735/2010/05/28/Niet-elke-blauweregen-bloeit.dhtml
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als hij mog nooit gebloeid heeft, dan er uit gooien en eentje kopen als die in bloei staat. Als ie al we gebloeid heeft 7 jaar geleden dan weet ik het ook niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een Wisteria kan worden gezaaid en worden geënt.
Bij het enten kijkt de kweker naar de eigenschappen van de plant waar hij enten vanaf neemt.
b.v. de kleur, bloem grote, wel of niet bloeien, bestand tegen ziektes enz.
De kweker neemt nu een gezonde wilde Blauwe regen en ent een deel van een andere op de wilde.
De plant die hierdoor ontstaat, heeft exact de zelfde eigenschappen als de plant waar de ent van af is gehaald.
Was dat een goed bloeiende soort, dan zijn de geënte precies het zelfde en zal ook goed bloeien.
Er zijn 3 soorten, de Chinese soort, de Japanse en kruisingen tussen die twee.
Vooral deze kruisingen bloeien vrij snel.
Ga je zaaien, dan zijn de eigenschappen van deze nieuwe planten niet bekend en moet je maar afwachten wanneer hij ooit gaat bloeien, of zelfs helemaal niet.
Mogelijk heb je dus gewoon een zaailing.
Koop dus altijd een blauwe regen die al in bloei staat, dan weet je zeker dat je een goede hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
een deel van zijn wortels doorsteken, remt de groei af en bevordert de bloei ( soms)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding