ik ben 18 jaar en wil graag bij mijn vriend en zijn ouders wonen mag dat zomaar?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ken je omstandigheden niet maar het mag wel. Het is alleen lastig dat je de gevolgen niet kunt overzien. Misschien kun je met iemand praten die alle partijen kent en jullie weet te begeleiden.

Antwoorden (1)

Ja, dat mag.
Het antwoord op basis van weinig feiten, is dat je vrijwillig de deur uit kunt gaan en inwonen bij je vriend.
----------------------------------------
Je bent volwassen met 18 jaar.

Tot je 21e zijn je ouders financieel verantwoordelijk voor je.
Als jij naar school gaat/studeert en je 'schoonouders' willen een bijdrage in de kosten ontvangen, zullen zij bij je ouders moeten aankloppen.

Willen je ouders niet dat je de deur uit gaat of bij je vriend inwonen, kunnen zij dwars liggen en een bijdrage weigeren.

Gaat je vraag niet hierover, dan is het antwoord op basis van weinig feiten, dat je vrijwillig de deur uit kunt gaan en inwonen bij je vriend.