moet je tegels in huiskamer verwijderen als je er PVC vloeren op wil leggen?

de tegels zijn echt lelijk en in "beton gegoten" Moet ik ze er toch uitbikken of kun je over die tegels een laag laten leggen zodat er een pvc gelegd kan worden? weet je wat voor soort "ondervloer er moet komen? Kun je ook vloerverwarming laten leggen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
1.5K

Het beste antwoord

Een pvc vloer heeft een 100% vlakke ondervloer nodig. Je kunt een gietvloer (laten) aanbrengen over de tegels en daar de pvc vloer op. Je totale vloer wordt dan wat hoger dan je huidige vloer, dus je zult moeten kijken hoe dat uitkomt bij de deuren.

Er kan vloerverwarming onder een pvc vloer, maar om die in te kunnen vrezen in de betonvloer zullen wel de plavuizen er eerst af moeten. Daarna wordt alles weer strak afgevuld met beton en een dunne gietvloer en kan de pvc vloer worden gelegd.

In theorie kun je ook een dikke laag beton over de plavuizen storten, daar de vloerverwarming in leggen en daar overheen dan de afwerkvloer met pvc. Je totale vloer wordt dan vele centimeters hoger dan de huidige vloer en dat zal bij de deuren geheid problemen opleveren. Heb je een hele grote kamer met weinig deuren, dan kan dat alsnog de optie met het minste werk zijn, maar je krijgt wel (extra) hoogteverschil bij de overgangen naar andere kamers of gangen.
Inekez1
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dank je voor dit deskundige antwoord