Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar loopt het water heen bij een waterlek?

Hoi, Ik woon op een appartement en heb gemerkt dat bij 1 van de bewoners de watermeter continu dag en nacht blijft doordraaien... Ik vermoed dat dit een lek is...? Als het stil is hoor ik ook steeds (zachtjes) water stromen door de muur heen...Ik vroeg mij af waar al dat verloren water naartoe gaat. Komt dat allemaal onder het gebouw terecht of wordt het ergens afgevoerd naar 1 of andere riool?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat ligt er net aan waar het lek zit. Maar in principe zit er natuurlijk geen afvoer naar het riool aan een lekkage vast. Ik zou je buren eens vragen om een loodgieter te bellen. Of misschien hebben je buren wel een logische verklaring voor het draaien van de watermeter, en hoor je gewoon water door de leidingen stromen.
ronron1212
8 jaar geleden
Dat water gaat door hun vloer en muur heen naar beneden. Dus veroorzaakt lekkage in de onderliggende woning.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat ik toch maar beter de buren op de hoogte kan brengen, ben er niet zo gerust in..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De oorzaak hiervan is heel vaak een defect waterreservoir van een toilet. Deze blijft doorlopen en het water verdwijnt dan gewoon in het riool. Dit richt verder geen schade aan, behalve aan de omvang van de waterrekening.
(Lees meer...)
escape
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing