Is er een verplichte tijd om je container binnen zetten / hebben?

Wij hebben een buurman die altijd zit te zeuren over de containers. De containers staan namelijk voor zijn huis.
Meestal halen wij en naaste buren de container rond 17 a 18 uur naar binnen, omdat we dan pas weer thuis zijn van ons werk, maar dit vind de buurman al te laat. Hij houd precies in de gaten hoelaat iedereen de container weghaalt en noteerd dit.
Heeft deze man recht van spreken??
Ik heb ook al gegoogled maar ik kan er niks over vinden.
Ze staan misschien wel voor zijn huis op de stoeppad, die niet van hem is en dit is gewoon een toegewezen plek door de gemeente zoals iedereen dat heeft.

Groetjes Fran

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
18.5K

Antwoorden (9)

Deze meneer is in mijn ogen wel heel pietluttig bezig, opschrijven wie wanneer zijn container op haalt, kom op zeg.

Als hij er zelf zoveel last van heeft, dan zet hij hem zelf toch terug? Als jij naar je werk gaat, is hij nog vol, als je terug komt neem je hem mee, wat moet je anders doen?

Dus nee, deze meneer heeft naar mijn mening veels te veel vrije tijd en moet een hobby gaan zoeken.

Ik heb ook nog nooit van verplichte tijden gehoord. Dat je hem niet dagen van te voren neer zet en dagen laat staan is meer goed fatsoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe is het wanneer de afvalcontainer geleegd is dat hij zo snel mogelijk weer terug gezet moet worden. Dit moet voor 8 uur in de avond gebeuren.

Ik raad je eventueel aan om jou gemeente of eventueel de ophaaldienst te contacteren of op de afvalkalender na te lezen.

Je kunt je buurman hier dan op wijzen.
Mocht het niet veranderen kun je de handhaver of de BOA van de gemeente hierover inlichten en die kan hier vervolgens actie ondernemen! In het uiterste geval kan hij een bekeuring uitschrijven aan je buurman.

Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry ik heb het verkeerd gelezen.

Ik nam aan dat de buurman jou hierop aansprak.
Dan nog, let op de tijden. Ik ben zelf werkzaam bij de gemeente en weet het beleid streng nageleefd wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat de buurman recht van spreken heeft.
Maar het is in dit geval niet verkeerd om eens uit te zoeken hoe de regels daarover in jouw gemeente zijn.
Dan kun je die namelijk als argument, zelfs op papier, aan de buurman laten zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat heeft hij niet.
18.00 uur is voor zover ik weet in niet 1 gemeente al te laat.
Er zijn wel venstertijden waarin die container buiten mag staan. Maar niet die van de buurman.

Wat verwacht hij nou dat je een halve dag vrij neemt om de container binnen te zetten?
Die man is gek.

En vraag hem als hij er last van heeft of hij hem even bij je tuindeur voor je wil neerzetten.
Zo net . Zeg hem om &%#$%#@$$@#$%
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt bij mijn weten wel een tijd genoemd,waarop hij aan de weg gezet moet worden,maar niet wanneer ie weer binnengehaald moet worden.Er wordt heus wel van uitgegeaan,dat veel mensen niet in staat zijn de container eerder dan na hun werktijd binnen te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als deze buurman in de gaten kan houden hoe laat iedereen zijn container binnen haalt, dan heeft hij zeker niet veel om handen.

Sluit een deal met hem. Als hij zich zo ergert aan die containers, kan hij ze voor jullie achter het huis zetten. Heeft hij weer wat te doen en zijn de containers weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In onze gemeente (zie site gemeente onder afvalinzameling) worden er tussen 8.00 en 17.00 uur kliko's ingezameld. De kliko mag de avond ervoor na 18.00 uur aan de straat gezet worden en moet zo snel mogelijk na lediging weggehaald worden.
Ik denk niet dat je buurman recht van spreken heeft. Zo te lezen hebben jullie geen gelegenheid om de kliko eerder weg te halen... De stoep is zo te lezen ook openbaar gebied en niet zijn eigendom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boeskooltje
5 jaar geleden
Leuk dat men in veel plaatsen Kliko zegt omdat het op de container staat. Bij ons heet de container Otto.
De spelregels staan in de gemeentegids.
Kan mij de irritatie van de buurman een klein beetje voorstellen. De plek is wel aangewezen door de gemeente maar hij kijkt er tegen aan. Kom tot een compromis. Als de buurman de tijd heeft om zich te ergeren kan hij de geleegde bakken ook even bij de gebruikers terug zetten. Zullen er toch niet meer zijn dan een stuk of zes. Iedereen blij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons geld de regel dat je de container op zijn vroegst, e de avond ervoor neerzet en op zijn laatst de avond van de dag dat hij wordt opgehaal wer wordt megenomen.
Dat is heel logisch vooral bij stellen die beide een baan hebben.
Ik zou die man voorhouden dat jij, al zou je willen, niets eens de tijd hebt voor die kinderachtige spelletjes. Laat hem een nuttige bezigheid zoeken.
Ik zou hem verder gewoon negeren. Mocht hij iets willen aankaarten dan heb je voldoende argumenten op grond waarvan jij je bak op die tijd ophaald.
Het zoveelste voorbeeld van iemand die teveel tijd heeft om zich aan anderen te storen te belachelijk voor woorden dus maak er niet te veel heissa van, dat zijn dergelijke type niet waard.