hoe lang kan een zonnepaneel meegaan? en zijn ze vatbaar voor (reparabele) storingen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Veel zonnepanelen hebben de garantie dat ze na 20 jaar nog 80% van hun originele rendement hebben. Ze kunnen 30 jaar meegaan.
Het voordeel van zonnepanelen is dat er geen bewegende onderdelen in zitten. Dit heeft tot gevolg dat ze vrijwel onderhoudsvrij zijn.

Houd er wel rekening mee dat de omvormers maar een jaar of 10 meegaan, en dat ze daarna heel snel rendement verliezen. Die moeten dus wel vervangen worden.
SimonV
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens de offerte kunnen ze wel 30 jaar mee gaan. Ze geven minimaal 10 jaar garantie.
jc54