hoe verwijder ik schimmelvlekken uit mijn lederen zetels?

ik heb een salon uit zwart leder en daar zijn met de jaren witte schimmelvlekken op gekomen. hoe kan ik die best verwijderen en liefst op een milieuvriendelijke manier

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Haal eerst de schimmel er af door voorzichtig met een mesje te schrapen of gebruik een borstel. Pas op met krassen of beschadigen als je een mesje gebruikt. Is het meeste ervanaf, neem dan een kopje water en evenveel gedenatureerde alcohol (verkrijgbaar bij de apotheek en drogist) en meng dit samen. Dompel een schone doek of spons hierin en wring het uit tot het alleen nog vochtig is. Wrijf nu zacht met de doek over de schimmelvlekken en druk niet te hard. Zet de stoelen nu buiten (niet in de zon, maar schaduw)en laat het drogen. In elk geval moet je anders goed ventileren. Je kunt het evtl. herhalen als het nog niet helemaal weg is. Na afloop verzorg je het leer met een conditioner hiervoor . Je kunt ook heel goed witte azijn gebruiken, wat je oplost in wat water. Wrijf weer met een hierin gedompelde en uitgewrongen doek zoveel mogelijk de vlekken schoon en druk vooral niet te hard, omdat de vlek dan erger kan worden ipv verwijderd. Tot slot het leer weer goed invetten.

Bronnen:
https://gelukkigerwonen.nl/leren-bank-en-s...

Gewoon met een vochtig doekje afnemen. Nadrogen met een droge doek en zorgen dat het leer niet in een te vochtige omgeving staat om te voorkomen dat het telkens terug komt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100