Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom branden sommige dikke kaarsen alleen maar in het midden op?

Ik vind dat n.l. zo vervelend, dan moet ik weer een dikke laag eraf snijden zodat het bij het lontje weer egaal is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
10.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat het slechte kaarsen zijn. Gemaakt van synthetische paraffine. Goede kaarsen worden gemaakt van echte praffine of bijenwas. Deze branden wel helemaal op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Omdat de omvang van de kaars te groot is voor 1 pit. Misschien kun je in het vervolg beter dikke kaarsen met meerdere pitten kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou een gaspit een oplossing zijn? of is dat wat anders?
sorry ik woon nog niet zo lang in Nederland
rebecca
13 jaar geleden
een gaspit is prima
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou is het mijn beurt om te vragen. Wat is een gaspit in relatie met een kaars?
Omdat er natuurlijk de lont niet groot genoeg is om zo'n grote vlam te krijgen waardoor, door de warmte de kaars niet volledig smelt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat de meeste warmte in het midden zit en daarbuiten de warmte niet genoeg is om de zijkanten van de kaars mee te smelten
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Van dikke kaarsen is het eigenlijk de bedoeling dat ze in één keer opbranden. Anders krijg je idd. het verschijnsel dat de lont te kort wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zag bij iemand dat zij er een waxinelichtje in had gezet. Dus de kaars een poosje laten branden tot je een gaatje hebt dat groot genoeg is en dan dat waxinelichtje erin. Heb je de uitstraling van een kaars en je hoeft niet steeds een stuk af te snijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij kaarsen moet er een verhouding zijn tussen de pit en de breedte van de kaars.
Of wel, de warmte van de kaars, moet om zich heen voldoende kaarsvet wegsmelten, zodat de hele kaars gelijkmatig opbrand.
Soms is de warmte van de brandende pit te groot en verdrinkt de kaars in zijn eigen kaarsvet.
Dat geeft dus al aan, dat er een evenwicht moet zijn, tussen het vet dat smelt, de breedte van de kaars en de hoeveelheid kaarsvet die de kaarsvlam verbrandt.
Is dit in evenwicht, dan zal ook een goedkope kaars goed branden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan je dikke kaarsen langer laten branden door na enige tijd wat zout op het vloeibare kaarsenvet te strooien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is om lekken te voorkomen .
En als ze er dan een grotere lont in doen dan is de kaars te snel opgebrand .
Duw gewoon de buitense rand van de kaars af en toe naar binnen dan smelt die rand ook en de kaars brand dan gelijkmatig op .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding