Zit er een wespennest in de muur?

Hallo,

Ik liep even achter ons huis, en ik zag bij onze achterdeur een wesp een gat van ongeveer 0,5 cm in de muur in gaan.
Ik vermoed dat ze bezig zijn met een wespennest aan het maken.
Er zaten nog meer van zulke gelijke gaten, die ik dicht gesmeerd heb met silicone kit inclusief het gat waar de wesp de muur in ging.
Hoe verstandig is dit?
Want nu komt er telkens een wesp die op zoek is naar dat gat.
Hebben we nu kans op meer wespen?

Groet

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Het beste antwoord

Of er een wespennest in de spouw zit kan ik van hieruit niet beoordelen. Het dichtkitten van de ventilatievoegen is geen goed idee. Er zijn speciale roostertjes in de handel, waarmee je de voegen af kunt sluiten voor wespen en bijen, maar waarbij de ventilatiefunctie blijft.
jc54
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hallo JC54, Ik heb er geen moment aan gedacht dat die gaatjes voor ventilatie konden zijn.
Maar hebben ze dan ook voor zulke kleine gaatjes een rooster achtig iets te koop?
En zo ja, waar zal ik die kunnen kopen denkt u? Bedankt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor het duidelijk antwoord.