Voelt sisal tapijt ruw aan of zacht?

Op het internet lees ik hier nogal tegengestelde berichten over. Daarom zou ik graag de mening horen van ervaringsdeskundigen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sisal voelt redelijk goed aan om op te lopen maar ik hoop voor je dat je geen rode wijn lust want als je dat laat vallen trekt het in de gedroogde natuurlijke materialen en deze vlek ga je er nooit meer uit krijgen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan me voorstellen wat je bedoelt met die rode wijn, dus prettig dat je daar op wijst. Ik heb overigens nog geen directe koopplannen hoor. Ik kijk alleen maar wat rond.

Het beste antwoord

Sisal is een soort touw en is van nature ruw.
Maar ik spreek hier over een ervaring van jaren her.
Misschien is het mogelijk om tegenwoordig een procédé toe te passen,dat het materiaal zacht laat aanvoelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik ben nergens informatie tegengekomen over een dergelijk procédé, maar wie weet.

Andere antwoorden (1)

Sisal vloerbedekking - Sisal wordt gemaakt van bladeren van een donkergroene, stekelige plant die in subtropische klimaten groeit. Oorspronkelijk werd sisalvezel gebruikt om touw van te maken, maar deze vezel wordt ook gebruikt om er sterke, slijtvaste vloerbedekking van te maken die geschikt is voor gebruik in het hele huis. Hij kan wel een beetje aan de voeten prikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de link. Deze kende ik toch nog niet.