Wie dient de kosten van het splitsen van het kadaster te betalen bij verkoop van huurwoning?

Mijn dochter heeft onlangs haar huurwoning gekocht(koopgarant regeling) maar werd gedwongen om een offerte te tekenen voor het splitsen van het kadaster anders kon ze niet tot aankoop van woning overgaan, tevens is ze over deze kosten niet van te voren geinformeerd door de begeleidster woonmaatschappij

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gedwongen? Kreeg ze een pistool op haar hoofd? Of wilde ze gewoon liever haar huurhuis kopen en deze voorwaarde voor lief nemen dan te blijven huren?

Antwoorden (1)

Ik heb begrepen van onze makelaars(aankopend en verkopend) dat dit soort kosten onder de kosten koper vallen. het is ondanks dat, niet netjes om het niet te vertellen aan de koper.

feit blijft, voor die paar honderd euro extra heb je wel je eigen plekkie!

(staan trouwens de kosten van het kadaster niet ergens in een verkiezingsprogramma? die gasten vragen echt te veel geld!!!)