Hoe kom ik van huismotjes af?

Ze houden zich op in voorraadkasten en leggen larven in een soort spinsel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Door alle gedroogde waar waar ze op afkomen weg te gooien (meel, rijst en dergelijke) en nieuwe voorraden in zeer goed luchtdicht afsluitende bussen te bewaren. Dat garandeert niet dat je helemaal gee beestjes meer in je rijst (daar begint het meestal) krijgt, maar die komen er dan in elk geval niet UIT om de rest van je voorraad te besmetten.

Overigens heb je het probleem voornamelijk met rijst uit zakken. De beestejs (eitjes of larfjes) zitten er dan al in als je het koopt. Als jet het langer dan een paar weken bewaart, is het bal.
Voorgekookte snelkookrijst in kartonnen dozen heeft dit probleem vrijwel nooit. Maar ook die kun je voor alle zekerheid beter helemaal luchtdicht afsluiten.