Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe weer ik de rioollucht uit mijn toilet?

Sinds ik een nieuw toilet heb geplaatst (gewoon een duoblok niet ingebouwd) ruikt ik af en toe een rioollucht uit het toilet. Er is al een afsluitring geplaatst maar die lucht blijft me tegemoet komen. Het is niet iedere dag. Maar wel heel vervelend. Heeft iemand misschien een tip wat het zou kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mogelijk dat de afsluitring niet perfect af sluit of de pot een beetje speling heeft ? Tip is om een forse laag vaseline om de afsluitring toe te passen om de stank af te sluiten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mogelijk is er toch een niet juiste ontluchtingsklep ( of een niet juist systeem ). Vaak komt de geur niet uit het toilet maar dan uit een sifon die droog staat . Een simpele soms afdoende oplossing is soda in je gootstenen te doen . HG heeft er ook een speciaal product voor maar dit zijn symptoom bestrijdingen het werkelijke probleem is toch (meestal ) een niet juiste ontluchting . Raadpleeg de monteur die je toilet heeft geplaatst . Succes
Inekez1
8 jaar geleden
Mijn idee is ook dat het wellicht komt door een droogstaand sifon van het wasbakje in het toilet. In principe hoort daar water in te blijven staan, maar als er in het systeem iets niet goed zit kan het gebeuren dat bij het doortrekken van het toilet net sifon van het wasbakje wordt leeggezogen. Als dat zo is, is de meest eenvoudige oplossing: na elk toiletbezoek je handen wassen. Als het sifon wordt leeggetrokken bij het doorspoelen, wordt het weer gevuld bij het handenwassen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik heb geen wasbakje in het toilet het is maar een klein toiletje maar bedankt voor de oplossing. Het toilet is geplaatst door een vriend van me die er al diverse malen van alles aan heeft gedaan maar de lucht blijft helaas.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Alleen een nieuwe pot of is er meer verandert? Als er gewoon water in de pot blijft staan zit dat verder wel goed.
Ergens een niet perfecte afdichting?
Is de pot langs de randen gekit? Als je dat niet wilt de pot in/op de kit zetten, niet te veel anders kan ie er niet meer heel af als het moet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mogelijk een scheur in je afvoer Onder de vloer. O nog een mogelijke reden heb je in eens een nieuwe afzuiger ( ventilator ?). Dan kan die onderdruk creëren Dan wordt er lucht uit de riolering op gezogen .

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

het water moet hoger staan dan het gat waar het naar afgevoerd wordt. is dit niet het geval dan moet je stortbak anders ingesteld worden . denk ook eens aan overige afvoeren . fonteintjes enz, zorg dat daar ook altijd water in de zwanenhalzen blijft zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eerst deel klopt, maar dit heeft niks met je stortbak te maken. Ook in je wc zit een zwanenhals, daar kan het water nooit te laag staan.
Ik denk zelf aan lekkage in de afvoer.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing