Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Dakplaten voor een schuurtje, welke gebruiken?

Ik heb een schuurtje in aanbouw, alleen het dak nog. Nu komen er pannen op en ik vroeg me af welke platen ik moet gebruiken onder de pannen. Er komt geen isolatie, platen, panlatten en pannen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Multiplex platen.Zijn stevig en lange levensduur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aangezien er verder geen isolatie komt zou ik dan toch kiezen voor een watervaste plaat. Ik denk dan in de richting van betonplex of je moet de platen willen gaan lakken/beitsen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tsja het hangt helemaal af wat voor vorm het schuurtje heeft. Zijn de muren enkelsteens of van hout? wat is de overspanning en de hellingshoek van het dak? Wil je er betonpannen op gaan leggen?

Om dakpannen te leggen zul je toch iets van een stramien van panlatten moeten hebben om ze uberhaupt fatsoenlijk neer te kunnen leggen. Deze panlatten kunnen ook niet in de lucht hangen dus zullen moeten steunen op balken of gordingen.

Als je wat meer informatie geeft en bovenstaande vragen beantwoordt, dan kunnen we je ongetwijfeld een passende oplossing aandragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wanden zijn halfsteens, goed geventileerd op een betonvloer, afmetingen 3x3,5 en staat tegen een andere, veel grotere schuur aan. Dakhelling weet ik zo niet maar breedte 3 meter en dakje komt in het midden 35cm omhoog. Bedankt voor de hulp iedereen!

afwatering andere schuur etc is geen probleem, moeilijk uit te leggen maar dit dakje staat op zichzelf, ik moet alleen weten welke platen ik ervoor moet gaan halen, nat worden ze niet, en ventilatie is geen probleem
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding