Huurhuis aanhouden en straks kopen. Waar moet je ingeschreven blijven staan?

Mag ik een huis kopen in een andere gemeente terwijl ik een huurhuis heb in een andere gemeente. Ik heb niet de intentie om te gaan onderverhuren omdat ik het huurhuis moet aanhouden om daar 2 dagen in de week te zijn ivm co-ouderschap kinderen.

Moet ik ingeschreven staan in de gemeente waar ik een koophuis heb?

bvd voor uw antwoord.

Berry

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
9.3K
Edraket
7 jaar geleden
Als je niet in je koophuis woont heb je geen recht op hypotheekrente aftrek.

Antwoorden (2)

Je moet altijd ingeschreven staan waar je WOONT, niet daar waar je 2 dagen bent 'ivm co-ouderderschap kinderen"

Je woonplaats, daar gaat het om.

Toegevoegd na 8 minuten:
-Je hoort, als je verhuist, binnen vijf werkdagen je nieuwe adres door te geven aan de gemeentelijke basisadministratie (gemeentehuis of vaak ook via Internet).
-Je inschrijven bij de gemeente is ook belangrijk omdat hieraan een aantal rechten is gekoppeld. Zo hebben bijvoorbeeld alleen degenen die ingeschreven staan recht op huursubsidie, een stadspas, (bijzondere) bijstand.
-Dat kan problemen opgeven bij je gemeentelijke vaste lasten en bij aanvragen van documenten zoals je rijbewijs, paspoort enz.
-Verder kan je "problemen" krijgen met huisarts. Sommige huisartsen vinden het niet erg als jij 2 huisartsen hebt, maar er zijn ook die zeggen, je moet kiezen waar je het meeste bent (ivm andere ouder hier misschien niet van toepassing).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je moet ingeschreven staan op het adres waar je het meest verblijft, waar je hoofdverblijf is. In jouw geval zal dat de koopwoning zijn.
Kijk wel even na wat er in je huurcontract staat. Het is niet altijd toegestaan om de woning te (blijven) huren als dat niet meer je hoofdverblijf is. Dit geldt meestal voor sociale huurwoningen.
Inekez1