Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik e gashaard aanzet blijft hij op een waakvlam staan de pomp springt niet aan. Dus hij verwarmt niet echt op deze manier. Wat doe ik daar aan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
TurfGraver
8 jaar geleden
Termostaat hoger zetten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat had ik al geprobeerd maar dat helpt ook niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Best technieker laten komen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
heb jij een gashaard dan in de kamer waar ook de cv is aan gekoppeld?normale gashaard heeft geen pomp.of je moet je cv ketel bedoelen.
Welk merk en type is het?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Hier kun je zelf niets aan doen.
Waarschijnlijk is het thermokoppel defect.
De gasklep krijgt geen signaal van het thermokoppel dat de waakvlam brandt.

Het zou gevaarlijk zijn als de gasklep open ging als de waakvlam niet zou branden. Dan stroomt gas de woning in dat zal exploderen als je het licht aan doet.

Als de verwarming wordt ingeschakeld, dan gaat de gastoevoer pas open als de het thermokoppel het signaal geeft dat de waakvlam brandt.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Bordensteker
8 jaar geleden
Ehm, moet dan intussen de waakvlam niet allang uitgegaan zijn? Die kleine gasstroom wordt toch zelf ook door dat thermokoppel beveiligd? Dáárom moet je immers bij het aansteken daarvan tijdelijk een knop vasthouden tot het thermokoppel opgewarmd is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja Ed, je verhaal klopt niet...
Edraket
8 jaar geleden
Ja, je hebt gelijk.
Met de knop open je tijdelijk handmatig de gastoevoer en als het thermokoppel warm wordt neemt dat deze functie over.
Wat ik schrijf is niet correct.
Sorry.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing