wat is dit voor een leiding?

Ik heb een keukenkastje eruit gehaald en kwam ik deze leiding tegen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Die klote telefoon van mij heeft geen foto toegevoegd

Toegevoegd na 34 minuten:
Sorry gaat om de leiding die vanuit de grond komt, door dat gedoe kan ik nu geen vaatwasser plaatsen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
die rode is de gas leiding
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rood gas? Ik zou daar niet vanuit gaan. Ik gok een (oude) elektra buis. De koperen kan water, verwarming of gas zijn.
Ik gok dat die koperen, die van 22mm naar 15mm gaat gas is. Maar het kan alles zijn. Meestal kan je de leidingen volgen, dan kom je er vanzelf achter.
ronron1212
7 jaar geleden
Het is een koper gesoldeerde leiding kan dus gas of water zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor jullie reactie, het gaat inderdaad om de koperen leiding.
Het is niet erg netjes afgewerkt. Ik kan zeker niet makkelijk de hoofdleiding afsluiten en de leiding verleggen strak tegen de muur aan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Eerst uitzoeken wat het is.
Als het water is, dan een flink gat in de vloer hakken en daar een verbinding maken en dan het gat weer dicht. Als het gas is wordt het lastiger, want je mag geen verbinding in de vloer leggen. Een vaatwasser zet je meestal op een kleine verhoging. Afhankelijk van de hoogte van het aanrecht.
Dan heb je net of net niet genoeg ruimte om die leiding gewoon te laten zitten.
Dit hangt ook van de vaatwasser of, sommige hebben op dit plek aan de achterkant een hap eruit, dan heb je geluk.
Als je nog geen vaatwasser hebt, kan je er er één op uitzoeken.

Antwoorden (1)

De Afvoer.

Toegevoegd na 5 minuten:
Of de aanvoer. Van bijvoorbeeld gas, water of elektriciteit