Hoe kan je het beste een vloer van natuursteen schoonhouden/dweilen?

2keer in de maand poets ik bij de oma van mijn vriendin, zei heeft een natuurstenen vloer.
Elke keer als ik heb gedweild dan zie je mijn voetafdrukken. Hoe kan ik dat voorkomen?
En met wat voor spul kan ik hem het beste schoonmaken?

Ik maak de vloer goed nat en vervolgens veeg ik hem droog nog eens na.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.6K

Antwoorden (6)

Dat hangt een beetje van het soort natuursteen af,in ieder geval niet te veel = weinig water gebruiken & vaak schoon water pakken. Voor leisteen bijvoorbeeld zijn er speciale (schoonmaak)middelen te koop die reinigen en een dun beschermlaagje op de vloer achterlaten waardoor vuil minder kans krijgt. Nooit Andy,Ajax o.i.d. gebruiken!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De marmeren vloer (begane grond) van het Havengebouw
in Amsterdam (aan het IJ) werd schoongemaakt met
vloeibare groene zeep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Dat is voor natuursteen het allermooiste.
wat is het voor natuursteen? Meestal is natuursteen porrues en neemt veel vuil op. Zoek is wat op over inpregneren, daarna is het onderhoud mischien makkijker. (gebruik niet veel zeep bij het dweilen, er blijft veel zeep achter in de struktuur van de steen en zeep is vet en trekt vuil aan.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vloeibare bruine zeep van het merk D'Or is efficient, onschadelijk en het ruikt nog fris ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon natuurlijke zeep, zoals groene zeep of Driehoek vloeibare zeep.
Dat heb ik er altijd voor gebruikt en dat werkt prima en is goedkoop.
Gebruik nooit teveel zeep, want dan ga je inderdaad voetstappen zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat er gedaan kan worden is al de vloer niet geïmpregneerd is dit toch wel te doen.

wat je ook kan gebruiken is van Moeller stone Care de P24, dit is een dweil/onderhoudsmiddel wat een edelwas beschikt wat de vloer schoonmaakt en tegelijkertijd een beschermlaag achterlaat. verbruik ervan is erg laag klein scheutje in het dweilwater en dan ben je van de meeste problemen af, let wel op door de edelwas krijg je een lichte glans laag

succes