Kunnen synthetische stoffen ook geverfd worden?

Tot nu toe is het verven van stoffen waar iets synthetisch doorheen zit mij mislukt. Maar in de winkel koop je wel synthetische stoffen die gekleurd zijn. Hoe kan het dat dit 'thuis'altijd mislukt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Het beste antwoord

Bedoel je textielverven zoals van Dylon?
Die voor in de wasmachine geeft een kleurvaste kleur op katoen, linnen en viscose. Op gemengde stoffen polyester en katoen is de kleur lichter, maar kan het wel.

Heb je de DYLON warmwaterverf in de tinnetjes geprobeerd?
Een tinnetje voor 250g droog gewogen stof om natuurlijke stoffen en Nylon en lycra te verven.
Het resultaat zal afhangen van de soort stof.

Er zijn zoveel synthetische stoffen en die hebben allemaal een andere eigenschap.
In de fabriek weten ze natuurlijk precies welke stoffen, welke eigenschappen hebben en welke verven daarbij passen. Daarbij komt dat heel veel stoffen geweven worden van al gekleurd garen.

Voor thuisgebruik kunnen ze natuurlijk niet voor alle verschillende stoffen een verfje maken.