Mag mijn hond nog eens pupjes krijgen , vanwege haar leeftijd?

mijn hond , nu ruim 6 jaar wordt rond september loops en dan zou ik nog een keer een nestje met haar willen hebben.
toen ze 3 was heeft ze haar eerste nestje gehad en met 5 jaar nog eens.
ze is in goede gezondheid.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

hallo nee dat kan geen kwaad. Het scheelt ook dat je niet zovaak een nestjes heb gehad. Je geeft aan dat je hond in goede gezondheid si dit is juist een goed teken. bij twijfels zou ik gewoon je dierenarts bellen en navragen.

ja hoor dat is geen probleem als je hond in goede gezondheid is en ze geen problemen heeft met haar achterpoten ivm dekken ik ken mensen die elk jaar 2 nestjes fokken met hun hond vanaf het 1e levensjaar tot een jaar of zeven maar het hangt natuurlijk van je hondje af is zij in superconditie dan kan het geen kwaad hoor

Als een hond puppies kan krijgen dan mag dat, dus dat houdt inherent in: als het niet meer kan, mag het niet.

Als ze op deze leeftijd nog nooit een nestje had gehad, had het niet meer gemoogd. Nu ze al twee maal op jongere leeftijd geworpen heeft en in goede conditie is, is er geen enkel bezwaar. Het enige bezwaar zie ik in het krijgen van een nest, waarvoor nog geen eigenaren op de wachtlijst staan. Zijn het rashonden, dan kan je via de vereniging vragen of er mensen op pups van jouw ras wachten. Gaat het om een rasloze hond, dan zou ik me nog eens bedenken. Er zijn al zo veel overtollige honden. Een nestje fokken voor eigen plezier is nooit een goede reden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100