Mag mijn hond nog eens pupjes krijgen , vanwege haar leeftijd?

mijn hond , nu ruim 6 jaar wordt rond september loops en dan zou ik nog een keer een nestje met haar willen hebben.
toen ze 3 was heeft ze haar eerste nestje gehad en met 5 jaar nog eens.
ze is in goede gezondheid.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

hallo
nee dat kan geen kwaad.
Het scheelt ook dat je niet zovaak een nestjes heb gehad.
Je geeft aan dat je hond in goede gezondheid si dit is juist een goed teken.
bij twijfels zou ik gewoon je dierenarts bellen en navragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja hoor dat is geen probleem als je hond in goede gezondheid is en ze geen problemen heeft met haar achterpoten ivm dekken
ik ken mensen die elk jaar 2 nestjes fokken met hun hond vanaf het 1e levensjaar tot een jaar of zeven
maar het hangt natuurlijk van je hondje af
is zij in superconditie dan kan het geen kwaad hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ivana
14 jaar geleden
2 nestjes per jaar fokken is zelfs bij wet verboden. Staat in het honden en kattenbesluit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 nestjes per jaar ?? een hond is eens in de 6 a 7 mnd per jaar loops dus 2 nestjes per jaar kan helemaal niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik bedoel daarmee dat ze de hond elke loopsheid lieten dekken
Als een hond puppies kan krijgen dan mag dat, dus dat houdt inherent in: als het niet meer kan, mag het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze op deze leeftijd nog nooit een nestje had gehad, had het niet meer gemoogd. Nu ze al twee maal op jongere leeftijd geworpen heeft en in goede conditie is, is er geen enkel bezwaar.

Het enige bezwaar zie ik in het krijgen van een nest, waarvoor nog geen eigenaren op de wachtlijst staan. Zijn het rashonden, dan kan je via de vereniging vragen of er mensen op pups van jouw ras wachten. Gaat het om een rasloze hond, dan zou ik me nog eens bedenken. Er zijn al zo veel overtollige honden. Een nestje fokken voor eigen plezier is nooit een goede reden.
Ivana