in welke staat wordt een nieuwbouw huurappartement opgeleverd?

Qua verven, kitten.
We worden de eerste bewoners.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
ronron1212
7 jaar geleden
De muren zijn kaal de vloer is kaal alles is kaal. Wat je wilt kitten weet ik niet.
grasmaaier
7 jaar geleden
Op de muren zit meestal wel van dat lelijke bouwbehang.
ronron1212
7 jaar geleden
Tegenwoordig niet meer.

Antwoorden (2)

Dat ligt aan de verhuurder, nieuwe huurhuizen kunnen kaal opgeleverd worden, dan moet je zelf schilderen, gordijnen ophangen en stofferen.
De woning kan ook gestoffeerd afgeleverd worden, dan is de vloer afgewerkt en hangen er gordijnen.
Tot slot kan een woning nog (deels) gemeubileerd verhuurd worden, dan staan er al meubels en apparaten in.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het gaat mij puur om het klussen, meubels, gordijnen etc hebben we. Net als een aantal pakken laminaat. Is er een regel of richtlijn wat betreft afwerking van de muren? Bv dat deze wit zijn gestuct, of geverfd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nieuwe huurwoningen worden meestal 'kaal' opgeleverd, dat betekent dat je de muren wel nog zelf moet schilderen, maar dat ze verder redelijk strak afgewerkt zijn. Keuken en badkamer zijn dan ook al vaak gedeeltelijk betegeld. Maar er zijn uitzonderingen, dus het is wel nuttig om het even direct te checken met de verhuurder.
Dat hangt er van af of de verhuurder deze kosten heeft meegerekend in de huurprijs en de afschrijving. Als hij het doet, gaat simpelweg je huurprijs omhoog