ik heb twee enorme exemplaren, die ik zeker niet buiten zou zetten.
bij een redelijk natte zomer zoals we die zo vaak hebben, verrotten ze waar je bijstaat.
is er de mogelijkheid ze onder een afdak te plaatsen, zodat je de watergift zelf kan regelen, dan moet het wel kunnen zodra het wat warmer wordt.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is een tropische plant. Dat wil zeggen dat hij niet tegen vorst kan. Je kunt hem dus halverwege mei rustig buiten in de tuin zetten, en ergens eind september weer binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna alle kamerplanten kunnen ook in de zomer buiten staan, maar hij heeft een hekel aan kou en te natte grond, dus moet het buiten minstens 20 graden zijn en in de nacht minstens 10 graden en dat is het nog lang niet, dus nog even wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker een sanseveria kan heel goed buiten staan. (Niet in de winter)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze gedijt het beste bij een kamertemperatuur van
15 tot 25 graden.