Hoe kun je in hemelsnaam een boiler van 80 liter (gesloten) ontkalken

Op mijn vorige vraag betreffende boiler is het advies ontkalken, maar hoe doe ik dat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Het beste antwoord

In boilers zit een magnesiumdiode om kalkaanslag tegen te gaan. Na zeer langdurig gebruik kan deze 'op raken', maar de vraag is dan of je niet je hele boiler moet vervangen.
Je kunt vaak het verwarmingselement eruit schroeven en ontkalken, je hebt dan meteen een inspectie-gat om erin te kijken. Het loshalen van een verkalkt element is een hele toer, en je hebt nieuwe pakkingen nodig om de zaak weer waterdicht te krijgen bij montage.
AWM
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Daar zou ik niet zelf aan beginnen. Het lijkt mij een ingewikkelde situatie. Laat er een deskundige naar kijken, misschien hoeft het niet ontkalkt te worden maar is er een andere oplossing.

Lees hier maar eens:
http://www.raps-service.nl/onkalken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontkalken is niet moeilijk, maar het hangt er vooral vanaf hoe handig je bent.
Je moet het element eruithalen en dat zit in die puist onderaan.
Maar het is nogal een naar klusje, dus of je het zelf moet doen is de vraag.