hoe koel ik me kamer als me kamer niet dicht kan?

een maand geleden heb ik een nieuwe kamer waar aan 1 kant een trap staat en het dus open is,
Maar nu heb ik het erg heet in me kamer waardoor ik erg moeilijk kan slapen.

Ik heb al geprobeerd mijn deur open te zetten (ons huis heeft een dakterras) maar dat helpt niet.

Een airco heeft denk ik ook geen zin aangezien me kamer niet helemaal dicht kan.
Ook ruikt me kamer heel erg naar vocht.

Voornamelijk game ik veel in mijn kamer.

wat is het beste wat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Sowieso toch die deur open om de kamer te ventileren en te zorgen dat de lucht gaat stromen. Maar je hebt een dakterras ?? Dan ga je dáár toch lekker liggen ? Liever een muggenbultje dan een slapeloze nacht.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een airco heeft altijd zin,
al is het alleen om het 's avonds het sneller te laten afkoelen tot de buitentemperatuur. Probeer verder zoveel mogelijk de warmte en zon buiten te houden. Bijvoorbeeld met lakens aan de buitenkant van de ramen.
Probeer weinig energie te gebruiken. Lampen, computers en oudere t.v. werken samen als een elektrische kachel. Een dakterras waar de zon opstaat is vaak heel warm. Vooral als er zwarte dakbedekking op ligt.
Terrastegels of wit grind kan schelen. (pas op met lekkage, dus niet zomaar grind erop)

Antwoorden (1)

Misschien kun je een muur plaatsen, maar daar heb je nu niks aan.

Voor vannacht is het handig als je een ventilator hebt, die kun je op een tafeltje op ca. 1,5 meter van je bed af zetten, gericht op je bovenlichaam > niet op je hoofd!

Morgen :
Als je een bak met water hebt en een wasrek, kun je de ventilator daar achter zetten en een drijfnatte handdoek aan het wasrek hangen VOOR de ventilator (de handdoek hangt in het water en droogt dus niet op!
Zo creëer je een AIRCO zonder dat het een kapitaal kost.

Als het ook gaat om warmte , een warm lichaam , kun je je hoofd onder de kraan steken en met een paar handdoeken op je kussen met een nat hoofd gaan slapen, dat werkt perfect (heb ik jaren gedaan met ‘s avonds m’n haar wassen en ‘s morgens met droog haar opstaan :))

Succes, hopelijk heb je voor vannacht een ventilator.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een ventilator helpt altijd maar ook de ramen dicht houden zodat er geen warme lucht naar binnen kan komen en de gordijnen dicht houden voor de zon
Succes
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het ruikt er al naar vocht, beetje oppassen met natte handdoeken e.d.
Geen probleem als er tegelijk ramen open staan, maar dat kan alleen als het 's avond afkoelt.