Als je een blauwe vloeistof knoeit in rode vloeistof, welke kleur hebben de omhoog-schietende spetters dan?

Spettert de geknoeide vloeistof omhoog, of spettert juist de vloeistof omhoog waarin geknoeid wordt? Of juist een mengsel van beide?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ik denk dat het te maken heeft met het soortelijk gewicht van de vloeistof, als die van de blauwe vloeistof hoger is, zal die makkelijker zakken en de rode vloeistof als spetters omhoogduwen, en andersom.
Maar er kan direct wel iemand precies het tegenovergestelde beweren
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is er geen duidelijk antwoord te geven, omdat het blijkbaar af hangt van de samenstelling van de vloeistof. Jouw uitleg maakt mij dit duidelijk

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onvoorspelbaar, maar er komen bij een bepaalde valsnelheid zeker onvermengde rode druppels omhoog.
AWM
13 jaar geleden
Omhoogschietende druppels veronderstelt zoiets als water op hete frituurolie. Is dat het geval dan zal de originele kleur van de vallende vloeistof, vooreerst, behouden blijven en misschien wel wat kleur en massa van de hete vloeistof mee omhoogtrekken vooraleer de hele boel in brand vliegt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet te voorpellen..Meestal komen de kleuren gescheiden omhoog. Stel dat je een papieren zakdoekje met alleen een puntje in een gekleurde vloeistof doet, dan 'kruipt' de vloeisstof in 'etappes' van kleuren omhoog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
Dat heeft niets te maken met spatten, maar met het feit dat sommige stoffen makkelijker opgenomen worden in bepaalde stoffen dan anderen.