Hypotheek met Wajong?

Lange tijd geleden in de wajong beland wegens psychische en lichamelijke klachten. Woonde toen thuis, werd mishandeld etc.
Nu, vele jaren later, heb ik een eigen huis (huur) en volg ik een WO studie.
Mijn partner heeft een vast contract. Hij verdient gemiddeld.
We willen samenwonen, liefst met een koophuis.
Ik ben herkeurd en 'goedgekeurd' wat betekent dat mijn inkomen zullen gaan dalen. Als ik mijn studie klaar heb wil ik gewoon werk gaan zoeken. Daar ben ik nu wel toe in staat.

Vriend verdient te weinig om een fatsoenlijke hypotheek te krijgen. Hij kan maar 90.000 lenen. Zou ik mee kunnen doen? Met mijn inkomsten erbij (Wajong) zouden we 130.000 kunnen lenen. Met ons spaargeld erbij kunnen we een redelijk klein maar fijn huisje kopen.

Is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Ja, er zijn tegenwoordig mogelijkheden een hypotheek te krijgen met een inkomen via de Wajong. Addertje onder het gras is natuurlijk wel dat je nu al weet dat die niet eeuwig gaat duren. En ook al zijn de vooruitzichten dan op een béter inkomen, die zékerheid heeft de bank natuurlijk niet. Als je onverhoopt GEEN inkomsten hebt, en op grond van het inkomen van je partner ook niet op bijstand of een andere uitkering kunt rekenen, zal de bank toch wel moeilijk kunnen doen.

Maar het hebben van een Wajong-uitkering an sich betekent niet dat je nooit een huis kunt kopen c.q. geen hypotheek kunt krijgen.

http://www.wajonghypotheek.nl