Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik de kolen geur op een gas bbq?

Gas bbq is om meerdere redenen ideaal, voor mij in ieder geval wel. Het enige wat ik mis is de heerlijke geur van de gloeiende kolen. Enig idee of ik die bijv. met een smokebox kan verkrijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
Ritsuka
9 jaar geleden
zlef vlees roken: http://lifehacker.com/make-a-quick-and-cheap-meat-smoker-with-a-cardboard-box-1785232239

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Niet.

Op een gasbarbecue kun je prima vlees grillen, maar echt barbecueën is het natuurlijk niet. Je kunt inderdaad proberen met een rookoventje de geur van rook te maken, en met de barbecue dicht wil die misschien ook nog wel een beetje in het vlees trekken, maar dat is natuurlijk niet het echte werk.

Wat je ook kunt doen is kruiderij/marinades gebruiken met een gerookte geur en/of smaak, zoals rookzout, gerookte peper of gerookte paprika (pimenton de la vera) die het vlees ook een beetje rooksmaak geven. (Ook erg lekker in de pan trouwens ;-)

Maar voor de geur van smeulende houtskool heb je toch écht houtskool nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies, gewoon niet : Amen! Plus +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Desalniettemin heb ik uit praktische overwegingen ook gewoon een gasbarbecue hoor ; kolen is leuk voor een groot festijn met veel bezoekers (en veel werk en voorbereiding), maar met zijn viertjes alleen een lapje vlees op de gril gooien, daarvoor is-ie wel zo makkelijk.
En we zetten gewoon de vuurkorf er naast ; dan ruikt het toch nog een beetje alsof je echt aan het barbecueën bent ;-)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing