Wat is een studio flat precies?

Toegevoegd na 1 minuut:
En er is er een verschil met een studio apartment?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Antwoorden (3)

Een studio is één grote ruimte voor wonen, slapen en keuken. Soms is de indeling van de ruimte zó, dat je bed 'uit zicht' staat, door een muur van de gang of zo, maar dat hangt natuurlijk van de bouwwijze af.

Volgens mij is er geen verschil tussen 'flat' of 'apartement'.
Vroeger heette apartementen flatwoningen, maar dat is een beetje in onbruik geraakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De badkamer en wc zijn meestal ook ingebouwd. +1
Niets aan toe te voegen.
Flat en appartement zijn volkomen identieke begrippen maar het laatste woord klink sjieker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij wonen in een studio.
Een studio heb je 1 grote ruimte waar je keuken in staat woon/slaapgedeelte en eigen baskamer wc.
Bij ons is het ingedeeld dat we een woon/slaapkamer hebben in 1 keuken apart. en daaraan een douche en wc in 1.
een flat en appartement heeft geen verschillen het is gewoon een woordgebruik voor hetzelfde.
alleen in een flat heb je alles apart.
een keuken apart en wc apart en een douche apart en slaapkamer en woongedeelde bij een studio zit er bijvoorbeeld slaap/woon in 1 en wc en douche in 1
Bronnen: