Ik heb een kapot briefje van 5 euro wat kan ik er mee doen?

weggooien lijkt mij echt zonde

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
8.5K

Het beste antwoord

Normaal gesproken kom je er redelijk mee weg als je het gewoon plakt met plakband. Je kunt het proberen om te ruilen bij een bank, maar dit wil niet altijd.
Je kunt het wel altijd opsturen naar de Nederlandse Bank, en dan krijg je het bedrag - wel na enige tijd overigens - netjes op je rekening gestort. Ook een biljet waarvan nog maar een deel over is, krijg je -naar rato- teruggestort (dus een half tientje, krijg je netjes 5 euro voor).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje bankkantoor gaat dit toch niet weigeren, voor 5 euro?

Andere antwoorden (4)

Even bij een bank binnenlopen en het omruilen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd, eigenlijk het beste wat je kan doen :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord. Als het niet lukt (als het briefje door je eigen bank wordt geweigerd) mag je het aanbieden bij de Nederlandse Bank in Amsterdam. Zij gaan dan na of de delen bij elkaar horen en compleet zijn en vergoeden het briefje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja som, daarom ga ik er van uit dat een bank met een beetje servicegevoel het niet zal weigeren.
Gewoon netjes aan elkaar plakken.
Inwisselen bij een winkel,of bij de bank in de betaal automaat op je rekening storten.
Mijn bank de Rabo ruilt ze niet om.
Ik had een briefje van 50,00 euro in 10 stukken gebeten door de hond.
Weer aan elkaar geplakt,en wilde hem ook omruilen.
Bij de bank zeiden ze,probeer hem te storten op je eigen rekening,en als dat niet lukt opsturen naar de Nederlandse bank.
Ondaks heel veel plakband erom pakte de automaat hem wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het serienummer nog leesbaar is, kun je het inwisselen. Zo niet, dan is hij feitelijk niets meer waard. Anders zou je twee halve briefjes kunnen gaan rouleren.
Als je alle stukken nog hebt, kun je hem plakken met een plakbandje of inwisselen. In feite maakt het niet uit wat je kiest want zodra het beschadigde en geplakte briefje bij een bank terecht komt, halen ze hem er toch uit en vernieuwen ze hem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is ech zonde of je moet gnoeg geld hebben dan kun je hem eens in de lucht gooien middenin de stad;-)
gewoon een plakbandje erom en klaar!