Zal mijn zonnebril breken als ik hem terugbuig?

(Zie foto)
Ik ben gisterenavond op bed geploft, en kennerlijk lag mijn zonnebril onder mij. Nu is 1 pootje naar beneden gebogen. Ik ben bang dat als ik hem terugbuig dat ik hem breek, maar aan de andere kant; als hij zover kan buigen, kan hij toch ook terug buigen? Iemand ervaring met dit materiaal/merk of advies wat ik het beste kan doen?(Merk: Quay Australia, materiaal: roestvrij staal)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
2.1K

Antwoorden (1)

De foto doet het niet, maar het buigen van een bril of zonnebril kun je het beste door de opticien laten doen. Deze hebben een apparaatje om het pootje te verwarmen, zodat hij makkelijker buigt.
Het is aan te raden daar naar toe te gaan, als je zelf gaat prutsen is de kans groot dat hij breekt.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rvs verwarmen om het makkelijker te buigen?
Dat moet zo heet: dan brandt alle verf/coating er ook af.